Kobern-Gondorf, 12 september

12 september 2023 - Kobern-Gondorf, Duitsland

Vandaag de laatste fiets etappe naar Koblenz! Vanaf de cp rijden we door een tunneltje om aan de andere kant van het treinspoor komen.  Er zijn er twee routes naar Koblenz één langs de hoofdweg en één andere door het dorp en langs de wijngaarden een mooie route! In de stad rijden we naar de “das Deutsche Eck” waar het standbeeld staat van “Kaiser-Wilhelm”

Op dit punt komende Moezel en de Rijn samen! Het is vandaag in verhouding tot eerdere keren erg rustig. Wel liggen meerdere cruiseschepen aan de kade. We wilden nog een stuk langs de Rijn gaan maar door allerlei wegomleidingen zijn we terug naar onze rivier gegaan! Er was aan deze zijde geen fietspad en moesten langs de rijbaan fietsen over een smalle strook! Maar we zijn veilig weer thuis gekomen!

Om half negen krijgen we te maken met harde wind, hevige regen en onweersbuien. De zware buien kwamen precies over het gebied waar we verblijven! Morgen gaan we verder!