Bunde, 16 t/m 21 juli 2023

26 juli 2023 - Bunde, Duitsland

Zondag was een dag met een buiig karakter dus weinig ondernomen vandaag! Tegen de avond hebben we even een rondje gelopen, om te kijken waar een bakker zit!

Maandag:

Broodjes halen, maar helaas vandaag gesloten! We hadden nog wel een paar plakjes brood 🍞 Dus na de koffie maar naar de supermarkt voor groente, vers fruit en andere noodzakelijke boodschapjes. We nog maar net terug bij de camper of de regen viel er met bakken uit! Als het zo blijft valt onze fietstocht voor vanmiddag in het water! Maar om half twee zijn we alsnog vertrokken richting Ditzum! Er staat een stevige bries!
Tegen 4en dreigende luchten, weerlichten en onweer en regen. We hadden ons net in een bushokje geïnstalleerd toen er een stortbui kwam.
Gisteren stonden we met 10 campers en vandaag maar 4!

Dinsdag: Vanmorgen gingen via Nieuw Statenzijl verder langs de dijk richting Termunten. De zon laat zich goed zien maar er zijn ook donkere wolken. Op een gegeven moment zaten dichtbij Woldendorp, waar mijn grootouders tijdens de 2e Wereldoorlog zaten ondergedoken. Ik kende de verhalen erover, een moeilijke tijd voor hen!

Maar in dit dorp woont ook mijn oude schoolvriendin, die ik al meer dan 35 jaar niet meer heb gezien! Ik belde haar dat we in de buurt waren! En we gingen op de koffie en haalden verhalen van vroeger op! Dit krijgt een vervolg!
Woensdag: Kleinzoon Tygo is jarig, hij is 14 geworden.  Verder een rustige dag vandaag  boodschappen halen. wat lezen en puzzelen!

Donderdag: Opnieuw op de fiets een rondje rijden langs de Ems en de Meyer Werf waar een begin weer een schip in aanbouw is! Het weer is prima maar als de zon even achter de wolken verdwijnt kan de jas weer aan! Weer 50 km gereden! In Weener krijgen we een beste bui, dus schuilen we onder bomen maar zo snel als hij kwam zo snel was hij ook weer voorbij!
Morgen gaan weer naar huis!