Mehring, 20 augustus

20 augustus 2023 - Mehring, Duitsland

Je kunt wel merken dat het s’nachts vochtiger is, want het gras is s’morgens nat! We gaan verkassen naar Mehring we staan aan de Moezel en het is druk op het water, veel jachten, jetski’s, suppers, kano’s 🛶 en cruiseschepen! Het is hier een stuk rustiger dan in Schweich, want daar lagen 3 wegen dichtbij elkaar! Hier nog geen sirenes gehoord! Het is 29 graden en zon en bewolking wissen elkaar af vanmiddag!

Het landschap rondom het wijndorp Mehring bestaat uit enerzijds de wijngaarden op de zonnige hellingen en op de andere zijde de “Mehringer Schweiz”, de met bos bedekte heuvels die tegen de uitlopers aanliggen van de Hunsrück. Gelegen aan de Roemische Weinstrasse tussen Schweich en Trittenheim is het één van de vele dorpen waar overblijfselen zijn gevonden uit de Romeinse tijd.

De met druivenpoorten opgesierde erven van de wijnboeren in het dorp zien er romantisch en uitnodigend uit. Bij de meeste wijnboeren bestaat de mogelijkheid om wijn te proeven. Met ca. 240 hectare aan wijnranken is de regio Mehring één van de grotere wijnbouwgebieden aan de Moezel.