Piesport, zaterdag 26 augustus

26 augustus 2023 - Köwerich, Duitsland

We genieten van het heerlijk weer en we rommelen een beetje aan, wat opruimen, een wasje en water halen en dan aan de koffie! Peter leest de krant en ik doe een paar boodschappen. Vanmiddag gaat de rit naar Trittenheim, waar dit weekend een wijnfeest zal plaatsvinden met wijnkramen en wijnspecialiteiten.  “Wijn aan de rivier”             De wijnstreek Moezel biedt zijn bezoekers fantastische uitzichten op enkele van de steilste wijngaarden ter wereld - hier maken de Moezelwijnboeren topwijnen. Het was er gezellig druk.
We fietsen nog een stuk verder en we komen door Köwerich waar we bruiloftsmuziek horen en dichtbij de kerk zien we waar het vandaan komt! Een dansgroep danst “de bruiloftsdans”Het bruidspaar staat met de bruiloftsgasten rondom het plein. Ze nodigen het bruidspaar uit met hun mee te dansen het is een mooi gezicht.

IMG_4597

IMG_4604

(Foto onder) De Stella Noviomagi

IMG_4607

Voor een boottocht op de Moezel kunnen gasten een authentieke reconstructie van het wijnschip van Neumagen charteren. Het schip biedt plaats aan ongeveer 40 personen. Als extra services kun je (bv. wijnproeverijen of gastenrondleidingen) boeken.

Dit is de laatste dag van ons verblijf in Piesport morgen gaan we een eindje verder.

1. Janke:
    27 augustus 2023
    Leuk dat je dan onverwacht zulke dingen tegenkomt. En fijn dat het weer goed is! Veel plezier nog daar bij de Moezel.
  2. Sietske:
    28 augustus 2023
    Mooi.al die onverwachte dingen.dat maakt de reisvakantie extra mooi.en ook.nog goed weer erbij.genieten maar.
    Goede reis naar de volgende camping.gr.S.
  3. Ineke Donkerbroek:
    28 augustus 2023