Wittmund, 10 t/m 14 juli 2023

26 juli 2023 - Wittmund, Duitsland

Maandag:

Vanmorgen gingen weer een eindje verder en zijn beland in Wittmund een cp voorzien van alles wat we nodig hebben! Er zijn 11 plaatsen afgescheiden door hegjes. In de loop van de middag strijkt naast onze cp kermis attracties neer! Ws start de opbouw in de komende dagen! In het weekend zal dat wel feest zijn hier! En uit ervaring weten we wat er komen gaat!😂🎡 Morgen weer op de fiets, de buurt verkennen, boodschappen doen.

Dinsdag:

Op zoek naar de warme bakker, fietsen we door het stadje maar zien wel lege bakkerszaken! Op de terugweg komen er toch nog een tegen en daar waren al aan voorbij gereden!

Vanmiddag op de fiets een mooie route uitgezocht. Er staat een stevige bries maar toch zijn we even van de route gegaan om hem straks weer op te pakken! We deden Carolinensiel en Harlesiel aan! Daar ligt de veerboot naar het eiland Wangeroode!

Het was druk bij de haven, ook veel campers!In Carolinensiel hebben we ons getrakteerd op een heerlijk ijsje! Om half 7 waren we terug bij de camper. Tegen half één begon het stevig te regenen en onweren.

Woensdag:

De hele morgen vallen er net grote regelmaat stevige buien maar na de middag klaart de lucht op en komt de zon tevoorschijn! Dus een rustdag vandaag. Lekker genieten van de zon  wat lezend puzzelen en zo kabbelt deze dag voorbij!

Donderdag:

We besluiten om na de middag de fiets te pakken , maar als we zo goed als klaar staan komt er een stortbui naar beneden! Dus gaat het niet door de hele middag blijft regenen en onweren maar tegen 5en klaart het op en gaan we toch ons ritje fietsen! We komen weinig fietsers tegen, rijden door allerlei kleine plaatsjes met mooie namen! De zon laat zich van zijn beste kant zien! Vlakbij ons huis moeten we over een smal brugje, daar ziet iemand dwars over de brug en hoort ons niet want ze heeft een koptelefoon op en na 2 x bellen dan schrikt ze en gaat aan de kant! Rare plek om te zitten terwijl er 10 meter verderop een bankje staat! In Wittmund wordt alles in gereedheid gebracht voor de festiviteiten van de komende dagen een grote kermis met allerlei optredens!

Vrijdag:

Er zijn vanmorgen 6 campers vertrokken dus is er weer ruimte voor nieuwe gasten. Het weer is niet wat ze voorspelden maar koud is het ook niet! Wel zijn er opnieuw donkere luchten dus besluiten we niet op de fiets te gaan, Peter heeft ze net schoongemaakt ze zijn weer “spic en span” Dan maar weer naar de bergetappe kijken van de tour de france!

Morgen pakken we onze biezen en gaan een eindje verder waarheen…………?