Zetel, 6 t/m 9 juli 2023

26 juli 2023 - Wittmund, Duitsland

,Donderdag:  Vanmorgen vertrokken richting Zetel waar meerdere cp zijn. Maar eerst moest er diesel getankt worden. Onderweg naar de cp lagen hier en daar wat bomen die de storm niet overleefd hebben. Maar de schade valt hier mee ( tenminste voor wat wij tot dusver hebben gezien) De eerste cp was bij een museum dus eerst maar aan de koffie en beslissen of we hier blijven of toch naar een plek met meer bedrijvigheid!
Nu staan midden op een Marktplein in Zetel. Vanmiddag naar tourist-buro om wat informatie over omgeving en fietsroutes!

Vrijdag: We gaan de Küstenrad-Tour fietsen, via knooppunten! Dat leek op papier mooier dan dat het was. Door de stormschade aan bomen waren er wegen afgezet, dus wordt de tocht langer dan dat de bedoeling was. Uiteindelijk hebben we 60 km gefietst vandaag. We kwamen door vele dorpjes, we reden naar Dangast een toeristische badplaats gelegen aan de Jadeboezem en die ligt in het Nationalpark Niedersächsisches Wattenmeer. Een kleine jachthaven diverse restaurants, 2 campings en meerdere strandjes waar het goed toeven was vandaag. De strandstoelen waren redelijk gevuld!

Onderaan de dijk stonden de verschillende hoogwaterstanden! En dijkhoogte +9.00 men de breedte van de dijk 90.00 meter. Tegen 3 uur waren we terug bij de camper.

Zaterdag: Het beloofd een warme dag te worden! Vandaag eerst rustig aan gedaan, paar boodschappen ect Later vanmiddag op de fiets naar Wilhemshaven, (gedeeltelijk gaat dit over dezelfde route als vrijdag!) we kwamen door leuke plaatsjes, in Sande was het erg druk met mensen, er bleek een kermis te zijn, de geur van oliebollen en poffertjes kwamen ons tegemoet. De weg er heen was te doen, maar op de terugreis viel de wind weg en was vreselijk warm! We hebben de schaduw opgezocht, voordat we verder gingen.

Zondag:  Om half negen naar de bakker die was open van 8-11 uur! Heerlijke warme broodjes gehaald en een lekker ontbijtje gemaakt met jus d’ orange etc Verder hebben besloten vandaag niets te doen maar lekker onder een boom zitten wat te puzzelen of te lezen! Er is weer een waarschuwing voor slecht weer afgegeven  met veel regen, hagel-en onweersbuien!  🌦️🌩️☔️ we wachtend het maar af!
Het is erg rustig vergeleken met de andere dagen bijna geen kinderen en af en toe wat fietsers 🚴‍♂️ maar iedereen past zich een beetje aan ivm de warmte! Rond half 9 wordt pikzwart in de lucht en breekt het onweer en de regen los! Maar na drie kwartier is het voorbij! Af en vallen er nog wat druppels! En zo is er ook aan deze dag een einde gekomen.