9, 10, 11 mei terugreis naar Leek

12 mei 2023 - Barbezieux-Saint-Hilaire, Frankrijk

9 mei:

Hoe verder Spanje omhoog rijden, hoe vaker de zon verdwijnt als we in Palencia zijn en s’avonds het dorp inlopen is het fris geworden! Wij in korte broek, maar de rest draagt een lange broek. De temperatuur is 15 gr dat zijn we niet meer gewend!

10 mei:

Om 8.45 uur gaan we vertrekken naar Saint-Jean-Pied-de-Port in Frankrijk net door de Pyreneeën.
In de buurt van Burgos komen we de eerste pelgrims tegen die naar Santiago de Compostela lopen! Wij kwamen groepjes wandelaars tegen, van jong naar wat “op leeftijd”,  aangezien wij langs de pelgrimsroute rijden komen we ze vaak tegen!
Onderweg kwamen we veel motorpolitie tegen een eindje verder moesten de weg verlaten, er komt een peloton wielrensters voorbij. Ze reden de Navarra Womans classic van 10 mei! Toen het peloton en alles wat er bij hoort was gepasseerd konden we ons weg vervolgen.

11mei:

Regen, regen,  ☔️ vannacht en vanmorgen nog steeds…. Maar dan denk ik wat hebben wij toch een geluk gehad de afgelopen 2 maanden!  In Nederland de natste april maand ooit en wij in Portugal (Spanje)de warmste april maand ooit! De hele dag wisselen zon en regen elkaar af!  We staan nu in Barbezieux-Saint-Hilaire een kleine camperplaats met 4 plaatsen maar alle voorzieningen ( geen stroom) zijn aanwezig! Er staan nu 6 campers! Nog wel even op zoek naar de bakker!

1. Sietske:
    12 mei 2023
    Hoi, ja......regen zijn jullie niet meer gewend he, maar je moet maar zo denken, ben je weer gewend straks aan de regen in ons kikkerlandje.
    Maar zonder gekheid.hoop dat jullie nog een paar mooie droge dagen krijgen.
    Groetjes sietsje en wout.doejjjjj.