Armação de Pêra, 19 en 20 april

20 april 2023 - Armação de Pêra, Portugal

19 april:

De zon staat al weer hoog aan de hemel, als we wakker worden. Dus ontbijten we al heerlijk buiten met de krant en een puzzel.
Vanmiddag over binnenwegen opzoek naar diverse strandjes in de buurt.

Praia de Benagil: Je moet parkeren op de grote parkeerplaats en het laatste stuk naar beneden lopen en dat was steil! De vissersbootjes liggen op het droge! Je kunt hier met een boot langs de diverse grotten en de steile kliffen varen.

3C6D1CD3-9895-475A-974C-6151312F396A

Benagil is een vissersdorp dat bekend is om zijn schilderachtige stranden en zeegrotten. Naast het strand Praia de Benagil is er de enorme grot Algar de Benagil, met een natuurlijke oculus en een kleine zandstrook. De grot is alleen te bereiken per boot of een sup. Het wandelpad Sette Vales slingert langs steile kliffen van zandsteen die uittorenen boven de Atlantische Oceaan. Overal in de heuvelachtige straatjes van het dorp vind je visrestaurants. Voor de kust vaart een houten zeilboot, de “Santa Bernarda Piratenschip” dit een toeristenboot.

1ECC1695-1EE1-4706-AD89-9B0717C9618C

20 april:
We hebben een rustdag gepland vandaag. Dus rommelen wat aan. Genieten van de koffie en het weer. We rijden nog door de omgeving en doen de laatste boodschappen in Armação de Pêra. Terug bij de camper gaan we opruimen en zetten de scooter weer achterop de camper. Draaien de luifel met de stormbanden weer in (de afgelopen dagen hebben we hem laten staan).

We hebben hier 4 dagen gestaan, maar we gaan naar Alvor,  het schijnt dat de camperplaats is opgeheven dus dat zien we morgen wel. Er is wel een andere plek dichtbij het strand, een gedoog plaats volgens de reviews……! We gaan het wel beleven!

1. Janke:
    20 april 2023
    Wat lekker dat jullie zulk mooi weer hebben. De foto van het strandje is echt geweldig!