Lavacolla, 11 en 12 maart

13 maart 2023 - Lavacolla, Spanje

De regen valt al bijna de hele dag. Wat begon met motregen en een waterig zonnetje, is nu veranderd in stortregen en harde windvlagen!   De cp is van alle gemakken voorzien, wasmachine/droger, toiletten, douches, bar en zwembad. Er gaat iedere 30 min een bus naar de oude binnenstad! De aardige beheerder heeft ons uitgelegd waar de bus stopt en vertelt dat je de buschauffeur € 1 p.p. contant moet betalen. We staan 5 km van de oude stad van Santiago de Compostela. Dus daar gaan we morgen naartoe! Het lijkt morgen droog te blijven, we zullen het wel zien.

Vanmorgen met de bus 🚌 naar de oude binnenstad van Santiago de Compostela. De bus stopt 400 m vanaf de camperplaats, er staat geen haltepaal maar je moet er gewoon gaan staan, de bus stopt er dan! In de bus zat een Engels sprekende mevrouw (ze was een Italiaanse, woonde in Duitsland en is op zoek naar huis in Spanje) die ons vertelde hoe we bij de catedral de Santiago kwamen!

8AE82A08-291A-4DF4-8FBB-F6B6F6A490FF
Er waren veel groepen met een gids op excursie! De binnenkant van de Catedral was overweldigend, met al zijn bladgoud. Je kon een kijkje nemen in de grafkelder waar de doden zijn bijgezet!

2E95A0F2-4363-4494-B989-9AC5737C975D
In de smalle straatjes was het een en al drukte de restaurantjes waren open! We zagen enkele pelgrims bepakt en bezakt! De pelgrimstochten lopen van eind maart tot juli en van september tot november!

De terugreis met de bus verliep niet helemaal naar wens, de bus was overvol met passagiers voor het vliegveld! Ik kreeg het zo warm en benauwd dat we eerder uit de bus zijn gestapt. De rest moesten we lopen, het was 2,5 km maar dat was geen probleem!

1. Janke:
    13 maart 2023
    Die cathedral is zeker de moeite waard om te bekijken. Wat een rijkdom aan bladgoud!