Portimão, 2 en 3 mei

3 mei 2023 - Portimão, Portugal

2 mei:

s’Middags zijn we naar Alvor gereden om de grotten in de rotsen met mooie doorkijkjes te bewonderen. Schelpen zoeken met Tim. Ik had al een zakje meegenomen om de schelpen in te doen. De vorige dag had ik de handen al vol.
Nadat we een eind terug zijn gewandeld gingen de jongens weer in zee er waren hoge golven! Het was leuk om te zien hoe ze ervan genoten hebben!
Tegen half zes kwamen er dikke wolken ☁️ opzetten en de zon verdween, meteen voelde  een stuk frisser. Sander had het koud en wilde naar huis, het is ook zo’n dunne lange slungel, en zijn vingers waren spierwit!
Morgen gaan ze een dagje op stap met de jongens !

3mei:

Vanmiddag zijn nog een keer naar Alvor gereden. Nog steeds vinden we het heel erg jammer dat de camperplaats gesloten is, het waarom is een vraagteken?

8C9A90B4-0D88-4159-8E19-0613E875D55E

Alvor ligt aan een lagune die uitmondt in de Atlantische Oceaan. In de gezellige smalle straatjes in het centrum zijn leuke winkeltjes, restaurants en gezellige barretjes te vinden. Op zo'n 500 meter van het centrum vindt men één van de fijnste zandstranden van de Algarve, Praia do Alvor. Vanuit Portimão kunnen er diverse bootexcursies gemaakt worden. De kustlijn van de Algarve is prachtig of ga mee op zoek naar dolfijnen op zee.
Dan nog het niet te missen natuurgebied, Ria de Alvor met zijn flora en fauna. Vele trekvogels hebben hier hun broedplaats door het zoete rivierwater wat zich mengt met zoute zeewater. Ook worden er schelpdieren en weekdieren gekweekt zoals oesters en mosselen. Vanaf het strand tot aan het natuurgebied Ria de Alvor ligt een lange houten loopbrug ‘De Alvor Boardwalk’. De langste in de hele Algarve met veel zijwegen naar diverse stranden. De loopbrug is aangelegd om het kwetsbare natuurgebied te beschermen. Praia dos Tres Irmaos heeft rotsformaties op het zandstrand, ook wel de “Drie Broeders” genoemd. Dit vanwege de drie opeenvolgende rotsblokken op het strand en in zee.

0864FE7B-E5A9-4225-A091-3DBDF17C827D

2D4A34A6-E74D-4CC3-818E-93423DC02A09

1. Sietske:
    4 mei 2023
    Lees dat je geniet van de kleinkinderen.
    Fijn is dat, want voordat je het weet zijn ze groot.
    En gaan ze met vrienden op vakantie.
    Groetjes maar weer.