Badajoz, Spanje zondag 7 mei

7 mei 2023 - Badajoz, Spanje

Om 12 uur verlaten we Portimao met schoon water, een lege vuil watertank en een schoon toilet, koffie gedronken en boodschappen gehaald! Dus kunnen weer vooruit! Via Silves en Sao Bartolomeu de Messines naar de C1. Na Beja ging het richting Monsaraz maar daar ergens hebben we ws de verkeerde afslag genomen en via een verschrikkelijke rot weg ging het naar Elvas en daar de grens over naar Spanje.
De Mimosa, de Oleander en de Bougainville staan in bloei met prachtige kleuren.

Badajoz (“de sleutel van Portugal”) is de   hoofdstad van, en een gemeente in, de Spaanse provincie Badajoz in de regio Extremadura. stad ligt dicht bij de Portugese grens aan de linkeroever van de Rio Guadiana en aan de spoorlijn Madrid - Lissabon.          Door de nabijheid van de Portugese grens (slechts 6 km vanaf het centrum) heeft het voor grenssteden kenmerkende karakter van een handelsstad.

6A14BACD-4E8A-47C4-9801-D520504AB08A

Badajoz is een moderne stad die een lange geschiedenis achter de rug heeft, zoals blijkt uit verscheidene gebouwen en monumenten. Ook de oude stad schijnt een bezoekje waard te zijn! Het is nog 31gr als we om 6 uur aan komen. En omdat we weer in een andere tijdzone zijn is het meteen 7 uur! We hebben 306 km gereden vandaag!