Tavira, 7 april

8 april 2023 - Tavira, Portugal

Vanmorgen op Goede Vrijdag werden we pas wakker om 9 uur! Dus een late start van de dag! Ik heb een wasmachine gedraaid, maar toen hij klaar was waren alle waslijnen vol, dus moest wat improviseren. De helft opgehangen aan de luifel en rest kom later wel op de lijn er was een stukje vrij gekomen! Met dit weer droogt het als een gek!

Na de koffie even wat boodschappen gedaan om 14 uur gaat nl alles dicht ivm Goede Vrijdag. Later zijn we naar de haven gereden met de scooter. Het was er drukker dan afgelopen week en de veerboot naar Tavira eiland  zat goed vol! Toen we terug reden naar het centrum stond er een lange rij wachtende mensen die nog naar het eiland wilden het was inmiddels half vijf.

Goede Vrijdag is een belangrijke dag voor katholieken in Portugal, die de dag vieren als een herdenking van de dood en opstanding van Jezus. Er zijn processies door de straten met beelden van Jezus en andere heiligen, en sommige mensen doen zelfs aan vasten om de belangrijke boodschap van de dag te herdenken, helaas hebben wij de processie gemist! De straten zijn “geplaveid”  met lavendel takken!

FF5BA20B-DAB1-48DB-8A38-2B02C825D5F5