Armação de Pêra. 17 en 18 april

18 april 2023 - Armação de Pêra, Portugal

17 april:

Nadat we onderweg bij de supermarkt aan zijn  geweest komen we aan op camperplaats Algarve Camper Car Park. Een mooie en rustige plek voor campers! Een beetje hippiegevoel met allerlei kleuren, maar een aardige dame bij de receptie! Het is een terrassen camperplaats! Je kunt hier vandaan de zee zien! Omdat we wat hoger staan heb je meer wind wat met dit warme weer lekker is.

18 april:

Campers komen en gaan, je kunt wel merken dat de schoolvakanties van de Portugese en Spaanse kinderen afgelopen is. De camperplaats wordt gerund door 2 dames. We hebben een ritje gemaakt naar Portimão en gekeken waar onze dochter, schoonzoon en kleinkinderen een appartement hebben gehuurd in de meivakantie! Ziet er leuk uit met zwembaden, bars. activiteiten en op 50 m ligt het strand! Tegen vijven waren we terug bij de camper.

Portimão, de sardientjeshoofdstad van Portugal.

Met een grotere omvang dan andere kustplaatsjes in de Algarve, is Portimão eerder een havenstadje dan een drukke badplaats. Maar wel met een gezellige sfeer, prachtige zandstranden, een levendige boulevard, leuke restaurantjes en een authentiek centrum. Een groot deel van de inwoners leeft vooral van toerisme en deels van visserij maar ook van alles wat te maken heeft met scheepsbouw.
De jachthaven van de stad, waar tegenwoordig luxe boten voor anker liggen, herinnert aan de geschiedenis. Want in het verleden draaide het in Portimão maar om één ding: de visvangst.

AF3F96F6-072A-45B7-8882-8DCDF78A0CF9

De jachthaven van Portimão

De ligging van de stad is heel bijzonder: aan de monding van de rivier Rio Arade en tegelijk aan de schilderachtige kust van de Atlantische Oceaan.