Faro - Praia llha de Faro, 27 maart

28 maart 2023 - Faro, Portugal

De wekker liep af om half acht, officieel moeten we voor negen uur vertrekken! Nadat we water hebben getankt en (nadat we ons hebben afgemeld) op naar een nieuwe bestemming. Om half negen reden we richting Faro en om half 10 waren we op de parkeerplaats bij het vliegveld van Faro.

3C96E421-394D-43C0-8461-923140AFFEE2Via een houten vlonder loop je naar het eilandje llha de Faro met diverse restaurantjes! In 2015 stonden voor op het eilandje allemaal campers maar die zijn nu verdwenen. Op het eilandje zit nu een camping met camperplaatsen. Toen we terug liepen naar de camper kwamen er net vissers thuis met een boot vol manden met oesters het bootje helde bijna om.5461C987-EFF7-458C-8F35-172D1740398D

Tussen Faro en Tavira bevindt zich een 60 kilometer lange lagune met daaromheen een labyrint van eilanden, schiereilanden, zandbanken, witte stranden, duinen met de meest bijzondere flora en fauna. Het natuurgebied Ria Formosa is een gebied van 20.000 hectare en er leven 1500 verschillende diersoorten en er groeien vele inheemse planten! Het unieke kust gebied is te vergelijken met de Nederlandse Wadden.

1. Jan waterkering:
    28 maart 2023
    Mag aannemen dat jullie de Oesters hebben geprobeerd. Zou zonde zijn om dat te missen. Lekker hè……veel plezier verder.
  2. Ineke Donkerbroek:
    28 maart 2023
    Nooit geprobeerd………. Maar geef mij maar een bakje kibbelingen!
  3. Janke:
    28 maart 2023
    Zo denk ik er ook over Ineke!