Falesia, 10 t/m 14 april

14 april 2023 - Olhos de Água, Portugal

10 april:

We hebben nog geen stoelen gekocht bij Decathlon, omdat er geen stoelen waren die wij wilden hebben. Dus nog even verder kijken! We zijn eerst nog weer naar Falesia gegaan. Er zijn ons een paar warme dagen beloofd dus maar weer naar het strand/zee.

11 apri:

Vandaag hebben we een lange wandeling gemaakt over het strand. Terug bij de camper hadden 8,5 km gelopen! Het was redelijk druk op het strand vooral dichtbij de trappen de meeste badgasten ploffen daar neer. Terug bij ons plekje hebben heerlijk in de zon gezeten er staat een stevige wind. We staan nu helemaal achterop de cp op het nieuwe gedeelte! Hier is nog geen aansluiting op elektra, maar nu er zoveel zon is hoeft dat niet echt. Het zonnepaneel doet zijn werk.

12 april:

De voorraad moet weer worden aan gevuld! Dus gaan we op de scooter naar Boliqueime om boodschappen te doen! We nemen een andere weg dan de vorige keer een mooi binnendoor weggetje met weinig verkeer. De zon verschuilt zich diverse keren achter de wolken ⛅️.  Veel van de hele grote campers zijn inmiddels weer huiswaarts gegaan! Echte overwinteraars hebben hier tussen 5 en 6 maanden gestaan! De velden staan in volle bloei met diverse kleuren.

13 april:

We hebben een paar dagen bijgeboekt tot maandag!
Vanmiddag weer naar het strand geweest, en het was er weer behoorlijk druk, de vele parasolletjes en de ligbedjes boden de badgasten comfort en bescherming! Ook waren er weer surflessen 🏄‍♂️🏄🏿‍♀️ op het strand!

2A6F4413-BBA3-4C4A-BA6E-1B1B2C1E276E

14 april:

Wij zijn naar Armação de Pêra gereden op de scooter, een paar jaar geleden hebben we op de cp gestaan. Nu is de cp verdwenen en dat kan ik wel begrijpen er staan allemaal nieuwe appartementen gebouwen en dan wil je geen cp voor je deur hebben!  Armação de Pêra  is van oorsprong een vissersdorp, maar vanaf de jaren negentig uitgegroeid  tot een badplaats met prachtige zandstranden. Het landschap omvat grillige rotsformaties en grotten. Langs het strand loopt een lange boulevard.

C56A2211-49C6-4115-8DD4-066B4F278CAD

1. Jan waterkering:
    15 april 2023
    Jullie hebben het nog steeds naar je zin en beleven nog een hoop dingen en denken nog niet over de terug reis. Wacht nog maar even, want straks is de overgang te groot. Temperatuur gaat iets stijgen hier. Geniet nog lekker en leuk om jullie reisverhalen te lezen.
  2. Sietske:
    15 april 2023
    Heerlijk, wat genieten jullie als ik het zo lees allemaal en ondertussen heeeeel veel.opsteken.
    Kan me voorstellen dat jullie nog niet naar het kikkerlandje verlangen.