Praia da Falesia, 16 maart

16 maart 2023 - Olhos de Água, Portugal

Vanmorgen vertrokken uit Coruche, nadat we vuil water-en toilet geleegd en schoon water ingenomen hadden!
Onderweg zagen we de uitgestrekte vlaktes met veel kurkeiken.

De Kurkboom is een bladverliezende, snelgroeiende boom die 15 m hoog kan worden. In volwassen staat is hij breder dan hoog. Aan de korte hoofdstam groeien verschillende grote hoofdtakken.

Maar ook olijfboomgaarden, wijngaarden en amandelboomgaarden.

De amandelboom is een kleine maar sierlijke bladverliezende loofboom die in bergachtige gebieden groeit. Ze zijn nu bijna uitgebloeid. De amandelboom vormt steenvruchten, waarin de amandel zich ontwikkelt. Ongeveer 20% van de bloemen geeft een noot.

DAB1A36E-C58D-41FF-92C5-5D0BDAE2A583

7 - 8 maanden na de bloei zijn de amandelen rijp. Zodra de amandel rijp is barst de steenvrucht open. Het oogsten gaat niet machinaal maar door schudden aan de boom!

In Albufeira hebben we gekeken op de cp maar geen plaatsen vrij, het stond er bomvol, dus dan maar door naar Falesia maar ook daar waren de beide cp vol. Morgen maar weer proberen! We staan nu als 2e in de wachtrij! Er staan Belgen voor ons die staan hier al vanaf 11 uur vanmorgen! Dus ……….??

1. Annie.:
    17 maart 2023
    Hoi Peter en Ineke,zo te lezen al 2 mooie weken achter de rug.Nu in de buurt van Albufeira,daar hebben wij ook nog een leuke herinnering samen met jullie gehad.Wij wensen jullie nog veel fijne en zonnige dagen toe in Portugal.
    Groeten Arno en Annie
  2. Ineke Donkerbroek:
    18 maart 2023
    Ja idd de lange broek verruild voor de korte!
    Vandaag af en toe bewolkt maar de temp is 20 Gr! Groetjes van P&I vanaf Praia de Falesia !