Tavira, 29 maart

29 maart 2023 - Tavira, Portugal

Het overdekte winkelcentrum is 500 meter van de camper. Geen lege winkelpanden gezien, sportzaken, kledingzaken, diverse telefoonwinkels, Jysk winkel, kappers, drogisterij, grote supermarkt (voor brood) en diverse eetgelegenheden! Voor elk wat wils. Nadat we de stokbrood hebben verorberd zijn we op de scooter gestapt richting Santa Luzia. Het is een klein authentiek vissersdorpje!

Santa Luzia: noemt men de hoofdstad van de polvo.
Santa Luzia is beroemd om de polvo: octopus. 'Hoofdstad' is best een grappige naam voor dit piepkleine dorpje van nog geen 5 km2. De vissers vangen hier al sinds jaar en dag alléén polvo op traditionele methode met kruiken en korven. 's Nachts gaan ze vissen en overdag slapen of werken ze aan hun materiaal bij de vissershuisjes.

59F5BC88-690E-4AF3-AD7C-D946E91BD74E

Overdag kan het dus heel rustig zijn op straat. Het heeft een van mooiste zandstranden van de Algarve.
Ook zijn we naar Manta Rota gereden om te zien hoe druk het daar op de camperplaats is. Daar zijn meerdere  camperplaatsen vrij! Dat is nog een optie het voordeel daar is dat je direct aan het strand staat!