Tavira, 31 maart en 1 april

1 april 2023 - Tavira, Portugal

Het is de laatste dag van de maand en ook onze 4 dagen zitten erop, maar we gaan verlengen. In de maanden april t/m juni geldt een aanbieding 3 dagen betalen = 4e dag gratis!
Vanmiddag het centrum van Tavira verkend dus de wandelschoenen aangedaan. De zon liet ons beetje in de steek dus een goed moment voor een wandeling. Een aardig centrum met vooral veel restaurants en souvenirzaken en langs de rivier (Rio Gilao),

C57DF2AB-B742-4F73-8D35-CCFAE0A700C5

de Ponte antiga sobre o Rio Gilão.

Vanmorgen de wekker gezet ik wilde een was draaien dus vroeg uit de veren, ik was er eerder dan de beheerster van het park, maar om 8.00 draaide de machine en is ons verblijf met 4 dagen verlengd.
Vanmiddag zijn we met de scooter op stap geweest, eerst het prio tankstation opgezocht daar is nl de diesel €1,50 p.l. daarna zijn we het binnenland ingereden. Het waren pittige heuvels, op een gegeven moment reden we nog net 20 km per uur. Dus zeiden we gaan maar niet verder want je weet niet waar we terechtkomen, er staan wel plaatsnamen op maar wij zien niets bekends! Dus de route naar Tavira opgezocht en we zijn weer op bekend terrein! In Altura is een nieuwe camperplaats dus gingen we daar even kijken. Er staan Nederlanders (Wim en Wobbie) die we in 2015 ontmoet hebben tijdens/na de overstroming van de camperplaats in Bartolomeu de Messines  en Albufeira! We hebben gezellig bijgepraat. Omdat het hun te warm was in Marokko zijn ze terugkomen naar Portugal!